1. Všeobecná ustanovení
1.1. Obchodní podmínky dalora.sk platí pro nákup v internetovém obchodě www.dalora.sk Účelem těchto obchodních podmínek je vymezit a upřesnit práva a povinnosti prodávajícího (dodavatele) na jedné straně a kupujícího (zákazníka, spotřebitele) na straně druhé.
1.2. Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu www.dalora.sk je Dalora s.r.o., Záhradnícka 46/A, Bratislava - Ružinov 821 08 , Slovensko IČO: 54623979 DIČ: 2121763479.
1.3 Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se uzavírají v souladu s právem Slovenské republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se právní vztahy neupravené obchodními podmínkami dalora.sk zákonem č. 40/1964 Z. z., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, zákonem č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákonem č. 108/2000 Z. z., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. o ochraně spotřebitele při podomním a zásilkovém prodeji, ve znění pozdějších předpisů. Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se právní vztahy neupravené obchodními podmínkami dalora.sk zákonem č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
2. Definice
2.1 Spotřebitelská kupní smlouva - pro účely nákupu v internetovém obchodě www.dalora.sk se rozumí kupní smlouva, jejímiž smluvními stranami jsou na jedné straně dodavatel a na druhé straně spotřebitel, který nemohl individuálně ovlivnit obsah předem připraveného návrhu dodavatele na uzavření smlouvy (dále jen "spotřebitelská kupní smlouva");
2.2. Nespotřebitelská kupní smlouva - pro účely nákupu v internetovém obchodě www.dalora.sk se jí rozumí kupní smlouva uzavřená podle zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně dodavatel a na druhé straně podnikatel, který při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen "Nespotřebitelská kupní smlouva");
(kupní smlouva pro spotřebitele a kupní smlouva pro nespotřebitele jsou dále společně označovány jako "kupní smlouva").
2.2 Dodavatel - osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který spotřebiteli nabízí nebo prodává výrobky nebo poskytuje služby, a dále o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobek (dále jen "prodávající");
2.3 Spotřebitel (kupující) - fyzická nebo právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo využívá služby pro osobní potřebu nebo pro členy své domácnosti a která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
2.4. Kupující, který není spotřebitelem - je osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti (dále jen "Kupující, který není spotřebitelem");
2.5. Uzavření kupní smlouvy - objednávka kupujícího představuje návrh na uzavření kupní smlouvy. Samotná Kupní smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu Prodávajícího s návrhem Kupní smlouvy Kupujícímu, tj. závazného potvrzení objednávky Prodávajícím. Od tohoto okamžiku vznikají mezi Kupujícím a Prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, které jsou vymezeny Kupní smlouvou a těmito Obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy.
2.6 Obchodní podmínky - smluvní ustanovení dohodnutá mezi prodávajícím a kupujícím v tomto dokumentu. Kupující okamžikem odeslání objednávky potvrzuje, že souhlasí s těmito obchodními podmínkami platnými v době odeslání objednávky a je jimi vázán od okamžiku uzavření kupní smlouvy. Odesláním své objednávky Kupující potvrzuje, že se s těmito Obchodními podmínkami před odesláním své objednávky seznámil a bez výhrad s nimi souhlasí.
3. Odstoupení od smlouvy
3.1. V souladu s ustanovením § 7 odst. 1 písm. a) zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovnu prodávajícího, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
3.2 Spotřebitel je povinen zaslat zboží zpět nebo je předat prodávajícímu nebo osobě pověřené prodávajícím k převzetí zboží do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. To neplatí, pokud prodávající navrhne osobní převzetí zboží nebo převzetí prostřednictvím osoby pověřené prodávajícím. Lhůta podle věty první se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží předáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty.
3.3 Odstoupení od smlouvy není možné v případě zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen.
3.4 Pokud spotřebitel objednané zboží již obdržel, je povinen jej vrátit v původním nepoškozeném obalu. Vrátí-li spotřebitel objednané zboží poškozené, částečně spotřebované nebo ve stavu, který neodpovídá stavu, v jakém bylo prodávajícím odesláno, bere na vědomí, že prodávající je oprávněn takto vzniklou škodu, kterou je prodávající povinen prokázat, odečíst z částky, kterou spotřebitel za objednané zboží zaplatil.
3.5 Spotřebitel je rovněž povinen v odstoupení od smlouvy uvést kontaktní údaje a číslo účtu, na který má být prodávajícím uhrazena částka za objednané zboží. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, vrátit Spotřebiteli všechny platby, které od něj na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní obdržel. 2. Prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby uvedené v odstavci 1 dříve, než je zboží dodáno spotřebiteli nebo dokud spotřebitel neprokáže, že zboží bylo prodávajícímu zasláno zpět, ledaže prodávající navrhne osobní odběr zboží nebo odběr prostřednictvím jím pověřené osoby.
3.6 Náklady na vrácení zboží prodávajícímu při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel.
4. Odpovědnost za vady, záruka, reklamace
4.1 Prodávající poskytuje na Zboží záruku v délce 24 měsíců. Záruka začíná běžet okamžikem převzetí Zboží Kupujícím. Kupující bere na vědomí, že je povinen zboží prohlédnout bezprostředně po jeho převzetí. V případě, že Zboží při převzetí Kupujícím neodpovídá Kupní smlouvě, je Kupující povinen tuto skutečnost neprodleně oznámit Prodávajícímu. V případě, že: a) Kupující je oprávněn prodat zboží za cenu uvedenou v čl:
- jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění bez zbytečného odkladu nebo právo na výměnu věci. Kupující bere na vědomí, že prodávající je vždy oprávněn namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za zboží bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.
- vada je neodstranitelná a brání řádnému užívání zboží, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy.
- vada je neodstranitelná, ale nebrání řádnému užívání zboží, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny.
- vada je odstranitelná, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující právo na výměnu zboží nebo právo od smlouvy odstoupit.
4.2 Kupující bere na vědomí, že Prodávající neodpovídá za vady Zboží způsobené jednáním nebo opomenutím Kupujícího.
4.3 Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemně, tj. vystavením záručního listu. Pokud prodávající poskytuje na zboží delší než zákonnou záruku, musí být podmínky a rozsah záruky uvedeny v záručním listě. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení prodávajícího nebo obchodní firmu prodávajícího, IČO prodávajícího, sídlo prodávajícího, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu vystavit doklad o koupi.
4.4.Kupující je povinen při uplatnění reklamace v rámci zákonné záruky prokázat uzavření kupní smlouvy s prodávajícím dokladem o koupi a případně vystaveným záručním listem. 4.5. Prodávající se zavazuje vyřídit oprávněnou reklamaci uplatněnou dle těchto obchodních podmínek bezodkladně, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou jinak.
Adresa pro zasílání stížností:
Dalora s.r.o., Hollého 9, Žiar nad Hronom 965 01
5. Ceny
5.1 Všechny ceny uvedené na Stránkách jsou konečné, včetně DPH a bez dalšího navýšení. Provozovatel stránek si vyhrazuje právo na změnu cen v případě neoprávněného zásahu do obsahu. Konečná cena pro kupujícího je uvedena v potvrzení objednávky.
5.2 Dodavatel si vyhrazuje právo opravit cenu zboží před odesláním, pokud zjistí, že cena nabízeného zboží nebyla uvedena správně. V takovém případě musí být zákazník informován o správné ceně a musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nebude kupní smlouva uzavřena a objednávka bude dodavatelem zrušena.
6. Doprava
6.1 Objednávky zpracováváme a odesíláme každý pracovní den. Objednané zboží bude připraveno do 24 hodin od potvrzení objednávky.
U objednávek v hodnotě 49 € a více je doprava zdarma pro jakýkoli způsob dopravy. (Platí pro Slovensko)
Doručení trvá 1 až 3 pracovní dny od zpracování objednávky v závislosti na způsobu dopravy.
Náklady na balení zboží jsou zahrnuty v ceně přepravy.
Objednávky jsou zpracovávány a odesílány každý pracovní den. Zboží je připraveno a odesláno do 24 hodin od potvrzení objednávky. U objednávek od 49 € je doprava zdarma. Dodání zboží po zpracování objednávky trvá 1-3 pracovní dny v závislosti na zvolené dopravě.
6.2 Způsoby přepravy:
6.2.1. Doručovací služba 1,95 €
6.2.2 Doručení kurýrem na adresu 4,00€
Adresa pro zasílání stížností:
Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01
6.3 DOPRAVA ČESKÁ REPUBLIKA/MAĎARSKO/RAKOUSKO
Objednávky jsou zpracovávány a odesílány každý pracovní den. Objednávky nad 90 € mají dopravu zdarma. V případě poštovní objednávky (balíčky) nad 50 € poštovné zdarma.
Dodání zboží v závislosti na volbě dopravy 2-4 pracovní dny.
7. Způsoby platby
7.1 V internetovém obchodě Dalora.sk můžete zaplatit kupní cenu následujícím způsobem:
7.1.1. Online platba CardPay
Platební brána CardPay nabízí našim zákazníkům bezpečnou volbu při placení online.
7.1.2.
Platba v hotovosti pracovníkovi, který zajišťuje přepravu zboží.
Dobírka se účtuje takto:
Doručovací služba 1,50€
Doručení kurýrem na adresu 1,50€
8. Slevy a slevové kupony
8.1 V případě, že je sleva nebo slevový kupón uplatněn v rozporu s pravidly slevy nebo slevového kupónu, má prodávající právo takové uplatnění slevy nebo slevového kupónu odmítnout.
8.2 V takovém případě je klient informován a je mu nabídnuta možnost vyřídit objednávku bez této slevy nebo kupónu.
8.3 Pravidla a podmínky pro uplatnění konkrétní slevy jsou buď přímo připojeny ke slevě (ve formě písemné informace), nebo je odkaz na slevu uveden na internetových stránkách, kde jsou pravidla slevy podrobně popsána.
8.4 Každou slevu nebo kupón lze uplatnit pouze jednou, pokud není výslovně uvedeno jinak. V případě vícenásobného použití má prodávající právo duplicitní slevu neuznat.
Pokud je hodnota dárkového poukazu nebo slevového kupónu vyšší než hodnota nákupu, rozdíl nebude převeden na nový kupón a nevyužitá částka nebude vrácena.
8.5 Dárkový poukaz je předem zaplacená peněžní částka, kterou může kupující použít při nákupu na základě dostatečného množství předem zaplacených prostředků. Platnost poukazu je 1 rok od data nákupu. Nominální hodnotu dárkového poukazu lze s kupujícím dohodnout. Na dárkový poukaz nelze uplatnit další slevové kódy.
8.6.
Na adrese www.dalora.sk lze uplatnit pouze jeden kód, a to buď jako slevu, nebo jako dárkový poukaz na jeden nákup. Slevové kódy a dárkové poukazy nelze kumulovat.
9.1 Právo spotřebitele na vrácení zboží bez udání důvodu a pokynů spotřebitele
- Na základě zákona č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů (dále jen "zákon"), podle ustanovení § 7 a násl. právo na odstoupení od kupní smlouvy do 14 kalendářních dnů ode dne převzetí zboží, pokud prodávající splnil informační povinnosti podle tohoto zákona, pro ostatní případy platí odst. 2 nebo 3 zákona. Je-li předmětem kupní smlouvy dodání zboží, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy i před dodáním zboží.
- Chce-li spotřebitel toto právo uplatnit, je povinen písemné odstoupení od kupní smlouvy doručit osobně nejpozději v poslední den uvedené lhůty na kontaktní adresu prodávajícího v jeho pracovní době nebo podat odstoupení k poštovní přepravě nejpozději v poslední den lhůty na adresu Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01, Slovenská republika, nebo lze takové uplatnění práva uplatnit také formou poznámky na jiném trvalém nosiči. Spotřebitel je povinen zaslat nebo osobně předat předmět smlouvy, od které odstupuje, spolu s veškerou dokumentací - např. originálem faktury, návodem a další dokumentací ke zboží, která mu byla dodána spolu se zbožím, nejpozději však do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy (§ 10 odst. 1 zákona). Kupujícímu doporučujeme pořídit si kopii faktury pro vlastní potřebu a zboží zaslat doporučeně a jako pojištěnou zásilku. Pro odstoupení od smlouvy můžete použít následující formulář: Odstoupení od kupní smlouvy, ve kterém je nutné vyplnit alespoň údaje označené "*" - hvězdičkou.
- Neposílejte nám prosím zboží na dobírku, zásilka nebude přijata.
- Provozovatel e-shopu vrací zaplacené plnění za zboží/službu včetně nákladů na dopravu v souladu s § 9 odst. 3 zákona č. 102/2014 Sb. jakož i náklady prokazatelně vynaložené na objednání zboží, a to do 14 dnů ode dne doručení odstoupení od smlouvy, avšak nemusí vrátit peněžní prostředky dříve, než je zboží dodáno nebo spotřebitel neprokáže odeslání zboží, to neplatí, pokud prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne sám.
- Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel.
- Právo na odstoupení od smlouvy se nevztahuje na zboží a služby definované v § 7 odst. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. . V případě kosmetiky: prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné k vrácení ze zdravotních nebo hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání poškozen,
- Spotřebitel nese veškeré snížení hodnoty zboží způsobené jeho používáním nad rámec toho, co je nezbytné pro zjištění funkčnosti a vlastností zboží.
10. Práva a povinnosti stran
-
- Prodávající a kupující se považují za smluvní strany.
- Kupující je povinen:
- převzít objednané zboží, aniž je dotčeno právo na odstoupení od smlouvy,
- zaplatit prodávajícímu za zboží nebo služby dohodnutou odměnu,
- zkontrolovat neporušenost obalu nebo samotného zboží při převzetí.
- Prodávající je povinen:
- dodat zboží zákazníkovi v požadované kvalitě, množství a za dohodnutou cenu,
- zajistit, aby nabízené zboží bylo v souladu s právními předpisy platnými ve Slovenské republice,
- společně se zbožím nebo dodatečně zaslat zákazníkovi veškeré doklady ke zboží, jako je faktura za zboží, reklamační list, návod k použití v kodifikované podobě slovenského jazyka.
11. Zásady ochrany osobních údajů
- Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Správce neposkytuje osobní údaje kupujícího třetí osobě, s výjimkou vybrané přepravní společnosti, která zajišťuje dodání zboží nebo služby, nebo státním orgánům v případě kontroly, případně zprostředkovateli, a to na základě vzájemné smlouvy uzavřené podle zákona č. 18/2018 Sb.
- Správce je povinen zabezpečit osobní údaje proti jejich zpřístupnění neoprávněným osobám přijetím vhodných technických a organizačních opatření. Rovněž všichni zaměstnanci správce jsou povinni zachovávat mlčenlivost ve vztahu k osobním údajům.
- Dotčená osoba má práva definovaná v § 19 a následujících. zákona č. 18/2018 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů, a to:
- právo na informace, které je naplněno tímto obsahem a podmínkami,
- právo požadovat přístup k osobním údajům týkajícím se subjektu údajů - § 21 zákona spočívá ve vašem právu požadovat, jak a pro jaké účely jsou vaše údaje zpracovávány, které můžete adresovat na kontaktní e-mail,
- právo na opravu osobních údajů - § 22 zákona vám umožňuje opravit osobní údaje, pokud jsou zastaralé,
- právo na výmaz osobních údajů - § 23 zákona, které můžete využít, pokud nemáte zájem na dalším zpracování osobních údajů správcem,
- právo na omezení zpracování osobních údajů - § 24 zákona uplatníte, pokud se domníváte, že osobní údaje byly zpracovány v rozporu se zákonem,
- právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů - § 27 zákona,
- právo na přenositelnost údajů,
- právo podat stížnost u dozorového úřadu v souvislosti se zpracovávanými osobními údaji.
- Provozovatel získává od kupujícího tyto osobní údaje: titul, jméno, příjmení, adresu, doručovací adresu, fakturační adresu, telefonní číslo, e-mailovou adresu, které zpracovává za účelem správného vyřízení vaší objednávky. Tyto osobní údaje jsou uchovávány po dobu 10 let pro účely archivace. V souvislosti se zpracováním objednávky jsou osobní údaje zpracovávány za účelem vystavení faktur, vystavení skladních (dodacích) listů, zajištění dopravy a také zaúčtování v účetním systému.
- Provozovatel pověřil zprostředkovatele, kterým je provozovatel internetového portálu heureka.sk se službou Ověřeno zákazníky, společnost Heureka Shopping, s.r.o., se sídlem Karolínská 650/1, 186 00 Praha, IČ: 02387727, aby jménem provozovatele e-shopu zpracovával osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, e-mail a informace o objednaném zboží, a to za účelem jednorázového vyhodnocení kvality nákupu. Za účelem tohoto vyhodnocení zašle zprostředkovatel kupujícímu jednorázově e-mail s možností vyhodnocení.
- Provozovatel pověřil zprostředkovatele, kterým je provozovatel internetového portálu pricemania.sk se službou Vyhodnocení obchodu, společnost Pricemania s. r. o., se sídlem Karpatská 6, 811 05 Bratislava, IČO: 43860599, aby jménem provozovatele e-shopu jednorázově zpracovával osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, e-mail a informace o objednaném zboží za účelem vyhodnocení kvality nákupu. Za účelem tohoto vyhodnocení zašle zprostředkovatel kupujícímu jednorázově e-mail s možností vyhodnocení.
- Tyto stránky zaznamenávají vaši IP adresu, informace o době, kterou strávíte prohlížením těchto stránek, a informace o tom, z jakých stránek k nám přicházíte a jaký obsah si prohlížíte. Soubory cookie jsou textové soubory, které se ukládají ve vašem počítači a slouží také k měření návštěvnosti stránek a k přizpůsobení způsobu zobrazení stránek, přičemž díky těmto souborům vám můžeme nabídnout kvalitnější obsah. Některé soubory cookie jsou soubory třetích stran, např. Youtube, Google atd.
- Webové stránky zpracovávají tzv. technické soubory cookie, které jsou nezbytné pro správnou funkčnost stránek, preferenční soubory cookie, které obsahují informace, jako je váš jazyk a jméno, dále analytické soubory cookie, které nám pomáhají porozumět vašemu chování na stránkách, a reklamní soubory cookie, které nám pomáhají sledovat vaše zájmy... Poslední tři typy souborů cookie můžete odmítnout.
- Soubory cookie můžete kdykoli vymazat nebo nastavit jejich shromažďování přímo v nastavení prohlížeče i na našich webových stránkách.
- Pokud kupující souhlasil se zpracováním osobních údajů v e-shopu pro účely e-mailového marketingu, souhlasil se zasíláním e-mailových zpráv na kontaktní e-mailovou adresu.
- Osobní údaje pro účely e-mailového marketingu v rozsahu jméno a příjmení, e-mailová adresa se poskytují po dobu pěti let. Tyto osobní údaje nejsou poskytovány třetím stranám.
- Kupující může svůj souhlas kdykoli odvolat zasláním Odvolání zpracování osobních údajů, které neprodleně vymažeme. Odvolání je možné také zrušením zaškrtnutí políčka v uživatelském účtu uživatele (pokud kupující požádal o vytvoření uživatelského účtu). závěrečná ustanovení
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Všeobecné obchodní podmínky a Reklamační řád bez předchozího upozornění kupujícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek nebo Reklamačního řádu se celý proces nákupu řídí těmi Všeobecnými obchodními podmínkami, které byly platné v době, kdy Kupující učinil objednávku, a které jsou přístupné na internetových stránkách Prodávajícího.
- Reklamační řád je nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek.
- Odesláním objednávky se kupující seznámil se všeobecnými obchodními podmínkami i s podmínkami reklamace.
- Tyto obchodní podmínky byly vytvořeny v rámci projektu certifikace e-shopu buyujbezpecne.sk.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky a reklamační řád jsou k dispozici v sídle společnosti k nahlédnutí pro kupující a jsou rovněž zveřejněny na internetových stránkách e-shopu.
- Není-li spotřebitel spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil jeho reklamaci, nebo domnívá-li se, že prodávající porušil jeho práva, má možnost obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, má spotřebitel právo žádat o nápravu v souladu s § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů, právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s provozovatelem e-shopu je Slovenská obchodní inspekce, dozorový orgán: Inspektorát SOI se sídlem v Bratislavě .
pro Bratislavský region
Bajkalská 21/A, P.O. Box 5, 820 07 Bratislava 27
Oddělení dohledu
tel.: 02/ 58 272 172 - 3; 02/ 58 272 106
faxové číslo: 02/ 58 272 170
E-mail: ba@soi.sk
... nebo jinou příslušnou oprávněnou právnickou osobu zapsanou v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky(https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1), přičemž spotřebitel má právo volby, na který z výše uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Zároveň může spotřebitel využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/, a podat návrh na alternativní řešení sporu. Informace o poplatcích za návrh lze nalézt na internetových stránkách konkrétního subjektu alternativního řešení sporů.
- Jinak neupravené vztahy v těchto všeobecných obchodních podmínkách i v jejich nedílných součástech (přílohách) se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb, zákona č. 250/2007 Sb, zákona č. 102/2014 Sb, zákona č. 18/2018 Sb, zákona č. 22/2004 Sb, zákona č. 22/2004 Sb. Zákon č. 513/1991 Sb.
- V případě uzavření jiné smlouvy s kupujícím s odlišnými podmínkami mají přednost podmínky uvedené v této smlouvě před všeobecnými podmínkami.
- Tyto všeobecné obchodní podmínky včetně jejich nedílných součástí nabývají platnosti a účinnosti dne 15.1. 2022Reklamní podmínky.
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví spotřebitele.
- Je-li kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), vztahuje se na veškeré nabízené zboží záruka 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak, a řídí se zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem a těmito reklamačními podmínkami. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 12 měsíců a na tyto reklamace se nevztahují tyto reklamační podmínky, ale řídí se obchodním zákoníkem.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující vyzvedne osobně kupujícím nebo jím pověřenou osobou, dnem převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně po zjištění vady.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím použitím:
- vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávné zacházení s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí zboží z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů podle návodu k použití,
- zanedbání péče o zboží a jeho údržbu,
- poškození zboží nadměrným zatížením,
- poškození nebo znehodnocení záruční pečeti, pokud ji výrobek obsahuje,
- neodbornou montáž nebo demontáž, pokud to vyžadují příslušné právní předpisy,
- zásahy do výrobku, při nichž dochází ke změnám, které výrobek kvalitativně vylepšují, ale nebyly provedeny výrobcem nebo osobou jím pověřenou, např. přetaktování procesoru,
- používání zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené přírodními katastrofami.
- Odpovědnost za vady se rovněž nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která je zřejmá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby užívání, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží uvedena, pokud je zboží takto označeno.
- Vrácené zboží musí být zasláno na naši níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží musí být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a doporučujeme zaslat zboží doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba přiložit kopii dokladu o koupi (faktury) a popis závady, případně doporučujeme spolu s dokladem o koupi přiložit vyplněný reklamační formulář. Reklamaci doporučujeme zaslat pouze písemně (poštou) na adresu (nikoliv e-mailem): Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01
- Pokud je předmětem reklamace zboží, které je například upevněno, je kupující povinen poskytnout maximální součinnost k provedení kontroly předmětu reklamace prodávajícím nebo třetí osobou určenou prodávajícím.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o reklamaci v odpovídající formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení Prodávajícímu, nejpozději však okamžik, kdy Prodávající znemožní nebo znemožní převzetí předmětu reklamace. Nelze-li uznání reklamace doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Uznání reklamace se zasílá písemně.
- Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při reklamaci:
-
- jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
- prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
- pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující i v případě vady, kterou lze odstranit, ale kdy kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
- pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, které nebrání užívání zboží, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
13. Reklamace se považuje za vyřízenou, je-li reklamační řízení ukončeno předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím slevy, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným odmítnutím, přičemž kupující potvrdí osobní převzetí, nebo je dokladem i potvrzení přepravní společnosti v případě, že kupující nepřevezme reklamaci osobně....
14. Spotřebitel musí být o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
15. Při přebírání zboží je nutné zkontrolovat nepoškozené zboží nebo neporušenost obalu (podle pokynů při přebírání zboží), protože zboží může být během přepravy poškozeno. Kupujícím se doporučuje zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozený.
16. Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.
17. Kontakt pro zasílání stížností: Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01