Reklamace
Reklamační formulář ke stažení zde.
- Reklamovat lze pouze zboží, které bylo zakoupeno u prodávajícího a které je ve vlastnictví spotřebitele.
- Je-li kupujícím spotřebitel (fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání), vztahuje se na veškeré nabízené zboží záruka 24 měsíců, není-li u zboží uvedeno jinak, a řídí se zákonem o ochraně spotřebitele a občanským zákoníkem a těmito reklamačními podmínkami. Pokud si kupující objednal použité zboží a byl o tom informován, činí záruční doba 12 měsíců. Pokud kupující není spotřebitelem, platí ustanovení obchodního zákoníku a záruční doba je 12 měsíců a na tyto reklamace se nevztahují tyto reklamační podmínky, ale řídí se obchodním zákoníkem.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží od přepravní společnosti nebo přímo od prodávajícího, pokud si zboží kupující vyzvedne osobně kupujícím nebo jím pověřenou osobou, dnem převzetí.
- Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího neprodleně po zjištění vady.
- Odpovědnost za vady se nevztahuje na vady způsobené následujícím použitím:
- vada byla způsobena mechanickým poškozením výrobku způsobeným kupujícím,
- nesprávné zacházení s výrobkem jiným způsobem, než je uvedeno v návodu k použití,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají přirozenému prostředí zboží z hlediska vlhkosti, chemických a mechanických vlivů podle návodu k použití,
- zanedbání péče o zboží a jeho údržbu,
- poškození zboží nadměrným zatížením,
- poškození nebo znehodnocení záruční pečeti, pokud ji výrobek obsahuje,
- neodbornou montáž nebo demontáž, pokud to vyžadují příslušné právní předpisy,
- zásahy do výrobku, při nichž dochází ke změnám, které výrobek kvalitativně vylepšují, ale nebyly provedeny výrobcem nebo osobou jím pověřenou, např. přetaktování procesoru,
- používání zboží v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci, obecnými zásadami, technickými normami nebo bezpečnostními předpisy nebo jiné porušení záručních podmínek.
- Z odpovědnosti za vady jsou rovněž vyloučeny vady způsobené přírodními katastrofami.
- Odpovědnost za vady se rovněž nevztahuje na běžné opotřebení zboží (nebo jeho částí) způsobené používáním zboží. Za vadu nelze považovat vadu, která je zřejmá již z povahy zboží, z doby jeho minimální trvanlivosti nebo z doby užívání, která může být omezena na kratší dobu. Doba minimální trvanlivosti, doba použitelnosti, datum spotřeby nebo obdobná doba musí být na zboží uvedena, pokud se na zboží vztahuje.
- Vrácené zboží musí být zasláno na naši níže uvedenou adresu, nikoli však na dobírku nebo doručeno osobně na kontaktní adresu. Zboží musí být vhodně zabaleno, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy, a doporučujeme zaslat zboží doporučeně nebo jako pojištěnou zásilku. Ke zboží je třeba přiložit kopii dokladu o koupi (faktury) a popis závady, případně doporučujeme spolu s dokladem o koupi přiložit vyplněný reklamační formulář. Reklamaci doporučujeme zaslat pouze písemně (poštou) na adresu (nikoliv e-mailem): Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01
- Pokud je předmětem reklamace zboží, které je například upevněno, je kupující povinen poskytnout maximální součinnost k provedení kontroly předmětu reklamace prodávajícím nebo třetí osobou určenou prodávajícím.
- Prodávající potvrdí přijetí reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o reklamaci ve vhodné formě. Za den uplatnění reklamace se považuje den jejího doručení Prodávajícímu, nejpozději však okamžik, kdy Prodávající znemožní nebo znemožní převzetí předmětu reklamace. Nelze-li uznání reklamace doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace. Uznání reklamace se zasílá písemně.
- Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech do 3 dnů ode dne uplatnění reklamace. V odůvodněných případech, zejména je-li požadováno složité technické zhodnocení zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající reklamaci ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí 30denní lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit a bude mu vrácena plná částka za zboží nebo má právo na výměnu zboží za nové.
- Práva kupujícího při reklamaci:
- jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění, přičemž vada musí být odstraněna bez zbytečného odkladu,
- kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady,
- prodávající může místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za věc bez vady, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže,
- pokud se vyskytne vada, kterou nelze odstranit a která brání řádnému užívání věci, má kupující právo na výměnu věci nebo na odstoupení od smlouvy. Stejné právo má kupující i v případě vady, kterou lze odstranit, ale pokud kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad,
- pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, které nebrání užívání zboží, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.
- Reklamace se považuje za vyřízenou, pokud je reklamační řízení ukončeno předáním reklamovaného zboží, jeho výměnou nebo vrácením kupní ceny zboží, poskytnutím slevy, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo odůvodněným odmítnutím, přičemž kupující potvrdí osobní převzetí nebo je dokladem i potvrzení přepravní společnosti v případě, že kupující nepřevezme reklamaci osobně.
- Spotřebitel je o výsledku reklamačního řízení informován v zákonné lhůtě.
- Při přebírání zboží je nutné zkontrolovat nepoškozené zboží nebo neporušenost obalu (podle pokynů při přebírání zboží), protože zboží může být během přepravy poškozeno. Kupujícím doporučujeme zboží rozbalit a zkontrolovat za přítomnosti dopravce. Svým podpisem kurýrovi prohlašujete, že obal je nepoškozený.
- Tyto reklamační podmínky jsou nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek a prodávající si vyhrazuje právo je kdykoli změnit bez předchozího upozornění.
- Kontakt pro zasílání reklamací: info@dalora.sk, Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01
Adresa pro zasílání reklamací:
Dalora s.r.o. , J.Hollého 447/13, Žiar nad Hronom 965 01